>>  Naujienos
     >>  Renginiai, išvykos
     >>  Ugdymas
     >>  Paslaugos
     >>  Veikla
     >>  Teisinė informacija
     >>  Struktūra ir kontaktai
     >>  Bendradarbiavimas
     >>  Archyvas
     >>  Darželio daina
     >>  Galerija
     >>  Klausimai

Get Adobe Flash player

Etnokultūrinis ugdymas  >>

2018-2019 mokslo metai

 

ETNOKULTŪRINIS UGDYMAS

 

                        Spalio 11 d. etnokultūrinės darbo grupės narė, pedagogė Laima Drungilienė dalyvavo pažintinėje išvykoje po senovinius Žemaitijos medinės architektūros dvarus ir piliakalnius. Išvykos metu buvo aplankyti Šatrijos, Raudonkalnio piliakalniai, Biržuvėnų dvaras, Varnių Žemaičių vyskūpystės muziejus. Kelionę užbaigėme aplankydami Degaičių parke stovintį Gineso rekordininką - sunkiausią pasaulyje dviratį. Dviračio svoris - 1,146 kg.

43681851_301497640680841_1743358681786875904_n.jpg
IMG_20181011_152734.jpg
IMG_20181011_152722.jpg
IMG_20181011_110324.jpg
IMG_20181011_164819.jpg
IMG_20181011_135318.jpg
 IMG_20181011_122804.jpg

 

 

Etnokultūros svarba ikimokykliniame ugdyme

Etninė kultūra - tai ilgaamžė mūsų senolių patirtis, kuri perduodama iš kartos į kartą. Senovės tradicijos padeda nepamiršti tautos šaknų. Žaisdami lietuvių liaudies žaidimus, dainuodami lietuviškas dainas, sekdami pasakas, taikydami patarles, priežodžius, mįsles, stebėdami gamtą, realiame gyvenime mes išlaikome tautos paveldą. Etninė kultūra lavina vaiko vaizduotę, žadina šiltus jausmus savo tarmei, skatina formuotis tautinei savimonei ir skatina vaiko kompetencijų plėtrą ir padeda ugdyti vaiko bendrąsias kompetencijas:

·        padeda vaikui suvokti savo vaidmenį šeimos, giminės, bendruomenės ir tautos gyvenime, skatina perimti paprotines elgesio normas, puoselėti ir tęsti socialinėje terpėje susiformavusias tradicijas, suvokti jų kaitą ir dėsningumus;

·        tautosakos panaudojimas ugdymui(si) plečia ir gilina intuityvų vaiko supratimą apie gimtosios kalbos (ir tarmės) savitumą, ugdo meilę ir pagarbą gimtajam žodžiui, nuo mažens moko gyvos, turtingos ir vaizdingos kalbos;

·        per etnokultūrinį ugdymą vaikai išsamiau susipažįsta su etninės kultūros vertybėmis ir reiškiniais, suvokia ir įsisąmonina iš kartos į kartą perduodamą senolių išmintį. Vaikai skatinami domėtis savo šeimos ir giminės tradicijomis, bendruomeniniais papročiais, tradiciniais amatais ir juos puoselėjančiais žmonėmis, gamtine ir kultūrine aplinka, praeities ir dabarties įvykiais, tautos vertybėmis, kitų tautų ir šalių kultūrine įvairove;

·        klausydamiesi įvairių tautosakos žanrų, vaikai palaipsniui ima suvokti jų vertę ir grožį, pajaučia poreikį ir malonumą išreikšti save juos atlikdami, improvizuodami, kurdami;

·        ugdymo procese vaikai supažindinami su tradicinėje kultūroje gyvavusiais sveikatos tausojimo papročiais, liaudies medicina. Ugdoma pagarba vienam iš seniausių ir pagrindinių maisto produktų - ruginei duonai, kuri nuo seno laikyta šventa.

Mūsų įstaigos grupių ,,Boružiukai", ,,Ežiukai" ir ,,Kiškučiai" " pedagogai vienu iš prioritetų pasirinko etnokultūrinį vaikų ugdymą. Didėjantis atotrūkis tarp šiuolaikinės žmogaus buities ir senųjų tradicijų savaime mus verčia ieškoti būdų, kaip įdomiai vaikams perteikti etnokultūros žinias. Įstaigoje įrengta seklyčia, kurioje vaikai gali pamatyti, prisiliesti prie senovinių daiktų, rakandų. Vaizdingų žodžių kupina žemaitiška tarmė integruojama kasdienėje veikloje. „Etninė kultūra yra ne močiutės vilnonė skarelė muziejuje ir ne verpimo ratelis kaimo turizmo sodyboje. Etninė kultūra yra gyvenimo būdas čia, savo žemėje, ir dabar, o ne kada nors. Ji negali būti kažkokia paradinė, reklaminė, prisimenama tik kelis kartus per metus. Etnokultūra yra apmąstymas, suvoktas gyvenimo būdas ir nuolatinis žiūrėjimas į aplinką, gamtą, išsiugdytas gebėjimas kūrybiškai priimti tautos gyvenimą, neišduodant savęs ir nekeliaklupsčiaujant prieš pasaulį" (etninės kultūros ugdymo turinio konsultantė Virginija Rudavičienė.

140.jpg

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 


 

 

sprendimas: meikita.lt