>>  Naujienos
     >>  Renginiai, išvykos
     >>  Ugdymas
     >>  Paslaugos
     >>  Veikla
     >>  Teisinė informacija
     >>  Struktūra ir kontaktai
     >>  Bendradarbiavimas
     >>  Archyvas
     >>  Darželio daina
     >>  Galerija
     >>  Klausimai

Get Adobe Flash player

Psichologo veikla  >>
                                            

 2018-2019 mokslo metai

 Psichologo veikla

 

 

·         Animacinis filmas Išvirkščias pasaulis/Inside out (2015)

 

Tai žvilgsnis į vidinį vaiko pasaulį. Pagrindinės herojės, vienuolikmetės Railės, galvoje gyvena penki spalvingi žmogeliukai – penkios emocijos: džiaugsmas, liūdesys, baimė, pyktis, pasibjaurėjimas. Jų istorija prasideda Railei su šeima persikrausčius į naują vietą. Šis įvykis sukrečia mergaitę, užplūsta emocijų lavina, pasimetimas. O spalvingieji žmogeliukai patenka į keblią padėtį iš kurios turi galvoti kaip išsisukti. Ši graži istorija parodo, kad mes neprivalome visada džiaugtis. Svarbu yra išgyventi ir nemalonias emocijas kaip liūdesys, jį priimti ir su juo išbūti. Trumpiau tariant šis animacinis filmas padeda labiau suprasti save ir suvokti, kad visi išgyvenimai yra svarbūs.

 

·         Animacinis filmas Ponas kūdikis/The Boss Baby (2017)

 

Tėvams į namus parsinešus naujagimį Timio gyvenimas apsiverčia aukštyn kojomis. Visas dėmesys nuo šiol sutelktas į mažąjį broliuką. O šis ne iš kelmo spirtas. Kostiumu pasipuošęs mažylis kalba suaugusiojo balsu, nurodinėja ir varo vyresnį brolį iš proto. Tačiau priversti susivienyti dėl bendro tikslo broliai po truputy ima vienas kitam patikti. Šis animacinis filmas parodo pasaulį vyresnio vaiko akimis į šeimą atėjus mažyliui. Puiki, šmaikšti, vaizdinga istorija, padėsianti suprasti vaiko išgyvenimus šeimoje atsiradus naujam nariui.

 

·         Filmas Septynios minutės po vidurnakčio/A monster calls (2016)

          Skirta žiūrovams nuo 7 metų

 

Dvylikametis Konoras – berniukas, kuris turėtų džiaugtis laiminga vaikyste. Deja, džiaugsmui priežasčių jis neturi. Tėtis jį paliko, mokyklos peštukas Haris nepraleidžia progos pasityčioti, o didžiausias smūgis vaikui suduodamas sužinojus, kad mama serga nepagydoma liga. Apimtas nevilties  Konoras desperatiškai ieško bent menkiausio vilties spindulėlio. Ir sulaukia pačios netikėčiausios pagalbos. Filmas atskleidžia vaiko išgyvenimus skaudžiais momentais, ypač netekties skausmą. Istorija parodo, kad suteikta pagalba vaikui tokiais momentais padeda jam surasti savo vidines galias išgyventi sunkumus.

 

 

 

·         Filmas Didysis Gerulis Milžinas/The BFG (2016)

 

Sofija yra nuoširdi, labai smalsi, itin geros širdies ir mėgstanti skaityti mergaitė, gyvenanti vienoje našlaičių prieglaudoje. Vieną vėlų vakarą jos dėmesį nuo knygos atitraukė lauke pasigirdę keisti garsai. Nors Sofija žinojo, kad naktį nedera kelti kojos iš lovos, smalsumas nugalėjo. Filmas paliečia tokias temas kaip vienišumas, draugystės svarba vaiko gyvenime. Mergaitės ir milžino draugystė mums pavyzdys ryšio tarp dviejų būtybių, kuris gydo, džiugina, skatina imtis žygių. Mums suaugusiems šis filmas primena puoselėti, auginti ir saugoti ypatingą ryšį su vaiku.

 

 

Rekomenduojamos knygos:

 

Penkios vaikų meilės kalbos   Gary Chapman, Ross Campbell

Konkretūs pasakojimai, patarimai kaip vaikui pasakyti “aš tave myliu” jam suprantama kalba.

 

 

Laimingi vaikai - laimingi ir jūs    Sue Beever

Kasdienai pritaikomi metodai kaip pozityviau kalbėtis ir elgtis su savo vaikais.

 

 

“Kaip užauginti žmogų”   Aušra Kurienė

Žemėlapis, parodantis kelią kaip užauginti žmogų, o ne sukurti nepriekaištingai funkcionuojantį aparatą.


 

Kaip-uzauginti-zmogu.jpg
Laimingi-vaikai---laimingi-ir-jus.jpg
penkios-vaiku-meiles-kalbos.jpg
ponas-kudikis.jpg
septynios-minutes-po-vidurnakcio.jpg
Didydis-gerulis-milzinas.jpg
Isvirkscias-pasaulis.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Psichologo veiklos turinys darželyje:

  • Konsultuoja psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius vaikus, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) šių problemų sprendimo klausimais.

  • Rengia individualias rekomendacijas vaiko psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti.

  • Inicijuoja, rengia ir įgyvendina psichologinių problemų prevencijos programas.

  • Šviečia ikimokyklinės įstaigos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais.

  • Renka ir kaupia informaciją, reikalingą konsultuojamų vaikų problemoms spręsti, bei atlieka vaikų veiklos ir elgesio grupėse stebėseną.

  • Bendradarbiauja su įstaigos pedagogais bei kitais specialistais numatant ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus, dirba Vaiko Gerovės komisijoje.

  • Atlieka aktualius psichologinius tyrimus atsižvelgdamas į ikimokyklinės įstaigos poreikius.

Priežastys, dėl kurių tėvai gali kreiptis į psichologą:

  • Nori padėti vaikui sužinoti jo patiriamų sunkumų priežastis ir įveikti juos;

  • Vaiko elgesys su bendraamžiais, suaugusiais yra neadekvatus;

  • Vaikas agresyvus, negeba valdyti neigiamų emocijų;

  • Vaiko raidos vystimasis kitoks nei bendraamžių;

  • Vaikas išgyvena jį stipriai paliečiančius momentus (tėvų skyrybos, artimojo ar gyvūno netektis, išsikraustymas ir t.t.);

  • Vaiko elgesys pasikeitė, o tėvai neranda šių pokyčių priežasčių;

  • Vaikui sunku adaptuotis darželyje;

  • Vaikas patiria mokymosi sunkumų (sunku sukaupti dėmesį, nėra motyvacijos, savireguliacijos atlikti tikslingai veiklai ir pan.)

  • Nori patobulinti bendravimo su vaiku ar vaiko auklėjimo įgūdžius;

  • Nori daugiau sužinoti apie tam tikrus raidos, ugdymo psichologinius aspektus.

 

 

            

sprendimas: meikita.lt